انواع لیبل و کاربرد آنها + تصاویر

انواع لیبل و کاربرد آنها + تصاویر

برای انواع لیبل متناسب با نوع جنس آنها، کاربردهای متفاوتی تعریف شده است. شاید به جرات بتوان گفت که یکی از گسترده ترین تنوع متریال در صنعت چاپ مربوط به انواع لیبل باشد. از لیبل امنیتی مانند هولوگرام گرفته تا لیبل های مرتبط با اخطار مصرف کننده و لیبل محصولات. برچسب ها اهداف مختلفی را دنبال می کنند، از شناسایی محصولات گرفته تا ارائه اطلاعات ضروری.

تقریبا تمام صنایع و کسب و کارها در تجارت خود به نوعی از لیبل ها و برچسب ها استفاده می کنند. از استارت آپ ها و فروشگاه های اینترنتی گرفته تا حتی رستوران ها و فروشگاه های محلی از انواع لیبل در ارائه محصولاتشان استفاده می کنند.

لیبل ها را به شیوه های متفاوتی می توان دسته بندی کرد. کاربردی ترین نوع دسته بندی برای لیبل ها بر اساس نوع متریال به کار رفته در چاپ آن هاست. پس در ادامه ضمن معرفی انواع لیبل چاپی به کاربرد هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

همچنین لیبل ها را می توان در انواع رول و شیت به صورت دیجیتال، افست مسطح و رول چاپ کرد.

انواع لیبل
انواع لیبل

اگر شما هم به دنبال مجموعه ای هستید که بتواند انواع لیبل را در سریعترین زمان و با بهترین کیفیت طراحی و چاپ کند؛ درست انتخاب کرده اید. آریا هنر امروز با در اختیار داشتن تیم طراحی حرفه ای و چاپخانه مجهز آماده است تا بالاترین کیفیت چاپ را با بهترین قیمت در اختیار شما قرار دهد.

سفارش طراحی و چاپ لیبل

دسته بندی انواع لیبل

  • لیبل های کاغذی
  • لیبل متالایز
  • لیبل صدفی
  • لیبل های شفاف (شیشه ای)
  • لیبل های امنیتی مانند هولوگرام ها

لیبل کاغذی و کاربرد آن

لیبل های کاغذی به دلیل ارزان و در دسترس بودن یکی از پرکاربردترین متریال های مورد استفاده در میان انواع لیبل ها، هستند. قابلیت چاپ پذیری مناسب در کنار استفاده از افکتهای جانبی مانند: سلفون، یووی موضعی برجسته، طلاکوب و … جذابیت بیشتری را برای سفارش دهندگان چاپ لیبل به وجود آورده است.

برای چاپ لیبل کاغذی در تیراژ پایین از چاپ دیجیتال لیبل استفاده می شود. همچنین برای چاپ در تیراژ بالا از چاپ افست استفاده می شود. همچنین برای چاپ انواع لیبل کاغذی از شیوه چاپ رول هم می توان استفاده کرد. البته همانطور که می دانید از چاپ رول برای چاپ در تیراژ های بسیار بالا استفاده می شود.

کاربردهای لیبل کاغذی

  • لیبل برند
  • لیبل اطلاعات محصول
  • لیبل مقدار مصرف
  • لیبل های حمل و نقل
  • لیبل های بارکد
  • لیبل های قیمت
  • لیبل های هشدار
  • لیبل های گواهینامه
انواع لیبل
انواع لیبل
همچنین بخوانید: سفارش چاپ لیبل رول

لیبل متالایز

لیبل متالایز به نوعی از برچسب گفته می شود که از جنسی بر پایه آلومنیوم بسیار نازک تولید شده اند. لیبل متالایز دارای سطحی نقره ای است. هنگام چاپ بر روی لیبل متالایز، رنگ ها درخشش و جلوه خاصی پیدا می کنند. انواع لیبل متالایز را می توان به شیوه چاپ افست شیت و چاپ رول تولید کرد.

لیبل متالایز دارای خاصیت ضد آب است و در برابر پارگی مقاومت بسیار بالایی دارد. انواع لیبل متالایز در صنایع آرایشی و بهداشتی، شوینده ها کاربرد دارند. به طور کلی می توان گفت که لوکس ترین و زیباترین نوع لیبل ها، متالایز است. قیمت لیبل متالایز به نسبت نوع کاغذی، ارزانتر می باشد.

طراحی و چاپ لیبل متالایز
طراحی و چاپ لیبل متالایز

لیبل صدفی

لیبل صدفی به نوعی از انواع لیبل گفته می شود که جنس آن بر پایه پلاستیک است. لیبل صدفی پس از نوع کاغذی آن از پر مصرف ترین انواع لیبل به شمار می روند. قیمت لیبل صدفی تقریبا برابر با نوع متالایز آن است. از ویژگی ها لیبل صدفی میتوان به خاصیت چاپ پذیری بالای آن اشاره کرد. همچنین لیبل صدفی از انواع لیبل است که در برابر پارگی مقاومت بسیار بالایی دارند.

بیشترین کاربرد لیبل صدفی در صنایع آرایشی و بهداشتی و شوینده ها مانند: مایع ظرفشویی، موادغذایی، شامپو، مایع دستشویی و امثال هم هستند. لیبل صدفی را میتوان به شیوه چاپ افست رول و شیت تولید نمود. همچنین لیبل صدفی امکان چاپ در تیراژ کم بصورت دیجیتال را نیز داراست.

لیبل صدفی
طراحی لیبل مواد غذایی
همچنین بخوانید: ۵۰ نمونه جعبه خارجی {بهترین های سال گذشته}

لیبل شیشه ای

بدون شک رویایی ترین و فانتزی ترین انواع لیبل در بین لیبل محصولات، لیبل شیشه ای یا ترانسپارنت است. لیبل های شیشه ای دارای خاصیت شفاف بودن هستند. این ویژگی این لیبل را از انواع لیبل های دیگر متمایز می کند. لیبل شیشه ای را می توان به صورت دیجیتال و افست و در ابعاد گوناگون چاپ کرد. خیلی از وقت ها از لیبل شیشه ای به عنوان لیبل اصلی محصولات استفاده می شود. اما در بیشتر موارد از لیبل شیشه ای به عنوان یک لیبل تزئینی در کنار لیبل اصلی استفاده میشود.

از لیبل شیشه ای در صنایع آرایشی بهداشتی، شوینده ها، مواد غذایی و … استفاده می شود. لیبل شیشه ای دارای خاصیت ضد آب بوده، در برابر پارگی مقاوم است و خاصیت جاپ پذیری بسیار بالایی دارد.

استفاده از لیبل شیشه ای امکان ایجاد خلاقیت های بسیار زیادی را در طراحی و چاپ انواع لیبل در اختیار طراح قرار می دهد.

طراحی لیبل مایع دستشویی برفانو
طراحی و چاپ لیبل مایع دستشویی برفانو

هولوگرام ها

دسته دیگری از انواع لیبل که به آن ها خواهیم پرداخت، هولوگرام ها و لیبل های امنیتی هستند. لیبل های امنیتی همانطور که از نام آن ها پیداست در موارد امنیتی برای پلمپ کردن محصولات و یا نشان دادن اصالت و کیفیت محصولات به کار می روند. انواع متفاوتی از لیبل های امنیتی وجود دارند که در ادامه به آنها می پردازیم.

انواع لیبل های امنیتی

  • لیبل های خورد شونده
  • لیبل های اثر گذار
  • هولوگرام های ۲ بعدی
  • هولوگرام های ۳ بعدی

انواع لیبل لوکس برجسته

انواع متریال های لیبل را در ابعاد و شکل های متفاوت می توان برجسته سازی کرد. از لیبل های کاغذی ساده گرفته تا لیبل های گران قیمت متالایز همگی قابلیت برجسته شدن را دارند. در واقع ویژگی های متعددی وجود دارند که می توانند به لوکس شدن انواع لیبل کمک کنند. استفاده از برش های خاص، استفاده از تکنیک برجسته سازی، استفاده از لیبل متالایز، استفاده از تکنیک کولد فویل و هات فویل و … همگی از شیوه ها و تکنیک هایی هستند که می توانند در تولید انواع لیبل لوکس و شیک مورد استفاده قرار بگیرند. در ادامه چند نمونه از آن ها را به هم میبینیم.

تیراژ چاپ در انواع لیبل

انواع لیبل هایی که در مورد آنها صحبت کردیم را می توان در تیراژ های متفاوتی تولید کرد. برای چاپ لیبل در تیراژ های پایین کمتر از ۱۰۰۰ عدد؛ از چاپ دیجیتال استفاده می شود. برای چاپ ۱۰۰۰ عدد و بیشتر از چاپ افست استفاده می شود. همچنین به صرفه ترین روش برای چاپ در تیراژهای بالا، چاپ لیبل به شیوه رول است. برای اینکه بدانید کدام یکی از شیوه های چاپ برای تولید لیبل های شما مناسب است، می توانید با کارشناسان ما در بخش فروش مشورت کنید.

شما چه صاحب یک بیزینس بزرگ باشید و یا مشغول راه اندازی یک استارت آپ جدید، در هر حال به نوعی با انواع لیبل سر و کار خواهید داشت. اگر برای تهیه و سفارش چاپ لیبل برای محصولات تان نیازمند کمک فکری و مشاوره هستید. میتوانید روی ما حساب کنید. کارشناسان ما در آریا هنر امروز آماده هستند تا بهترین مشاوره را در خصوص طراحی و چاپ لیبل ها در اختیار شما قرار دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره زیر در ارتباط باشید:

تلفن سفارشات: ۶۶۱۲۰۸۵۶

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاورهواتس اپتلگرام